کشمش طلایی و تاثیر مستقیم آن بر روی اعصاب!

کشمش اثر بسیار مفیدی بر بدن دارد و دارای اثر باکتری کش، تحریک کننده سیستم ایمنی، آرام بخش و ادرارآور است.

اثر آرام بخش کشمش طلایی به راحتی با محتوای اسید نیکوتین و ویتامین های B1، B2 و B5 موجود در آن توضیح داده می شود که بر روی سیستم عصبی اثر آرام بخش دارند و حتی خواب را بهبود می بخشند.

پتاسیم که بسیار غنی از کشمش است، تأثیر مفیدی بر عملکرد کلیه و وضعیت پوست دارد. این ماده دارای اثر ادرارآور است که به حذف مواد سمی از بدن کمک می کند.

جوشانده کشمش برای بیماری های تنفسی بسیار مفید است، زیرا مواد موجود در آن اثر ایمنی و باکتری کشی بر بدن دارد و در نتیجه بهبودی را تسریع می کند.

کشمش خون را پاکسازی می کند، به بیماری های قلبی کمک می کند، ورزشکاران را پس از استرس جدی بازیابی می کند، مغز را فعال می کند و عبور تکانه های عصبی را سرعت می بخشد.

کشمش

علاوه بر این، استفاده از کشمش به فعال کردن تولید هموگلوبین، عادی سازی روند خون سازی، بازیابی عملکرد قلب، تقویت عروق خونی، جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و تقویت مینای دندان کمک می کند.

و با این حال، به لطف کشمش، می توانید از شر میگرن و افسردگی خلاص شوید، خواب را بهبود بخشید و وضعیت عمومی بدن را بهبود بخشید.

ترکیب و محتوای کالری کشمش
کالری در 100 گرمقوچ 264 کیلو کالری
پروتئین 2.9 گرم
چربی ها 0.6 گرم
کربوهیدرات 66 گرم
مضرات کشمش
کشمش فواید و خواص مفید فراوانی دارد. با این حال، این محصول کالری بسیار بالایی دارد، بنابراین باید میزان مصرف آن را به دقت کنترل کنید.

این امر به ویژه برای افرادی که وزن خود را به دقت کنترل می کنند صادق است. افراد مبتلا به دیابت نیز نباید کشمش را به مقدار زیاد مصرف کنند، زیرا این محصول دارای محتوای قند نسبتاً بالایی است.