کاهش قیمت لوبیا قرمز 1401 رونق بازار را بهم ریخت!

لوبیا قرمز، حبوبات مورد علاقه نیکاراگوئه ها
در روز جهانی حبوبات (10 فوریه) ویژگی های این غذای محبوب را مرور می کنیم
9 فوریه 2021، سابرینا کوئزادا

لوبیا قرمز 1401 بخشی از ناهار مدرسه است که به لطف کمک های اتحادیه اروپا توسط WFP به مراکز آموزشی ارائه می شود. حبوبات نقش مهمی در رشد و نمو دختران و پسران دارند.

حبوبات – مانند نخود، عدس، نخود، لوبیا، نخود و لوبیا قرمز – بخش ضروری یک رژیم غذایی سالم هستند زیرا پروتئین و فیبر بالایی دارند و غذاهایی با درصد چربی پایین هستند. در نیکاراگوئه، لوبیا قرمز بخشی جدایی ناپذیر از غذای ملی و بخشی از هویت این کشور است.

لوبیا قرمز

بعید است که یک روز بدون کمک خوب از لوبیا در صبحانه، ناهار یا شام خانواده های نیکاراگوئه بگذرد. علاوه بر فواید تغذیه‌ای، لوبیا به راحتی آماده می‌شود و با طیف گسترده‌ای از دستور العمل‌ها سازگار است که به آنها اجازه می‌دهد به صورت پخته، در سوپ، سرخ‌شده، آسیاب شده و مخلوط با سایر غذاها مانند برنج و سبزیجات مصرف شوند.

لوبیاها در DNA نیکاراگوئه ای ها هستند. بر اساس آمار وزارت زراعت، جمعیت 68 درصد تولید ملی یعنی حدود 62000 متریک تن در سال را مصرف می کند. بقیه، حدود 33000 تن، عمدتاً به السالوادور و ایالات متحده صادر می شود، جایی که سایر نیکاراگوئه ها و آمریکای لاتین آن را مصرف می کنند.

نورلان اومانزور از خانواده ای کشاورز است. او با اشتیاق فراوان و با انگیزه، تجربیات خود را در کار روزانه خود با کشاورزان کوچک و کوچک غلات اساسی ارائه می دهد.

نورلان اومانزور، تکنسین بازاریابی برنامه جهانی غذا (WFP) برای غلات اساسی در نووا سگویا، یکی از پربازده‌ترین غلات در کشور، «فکر می‌کنم از زمان تولدم لوبیا خورده و تولید کرده‌ام».

اومانزور توضیح می دهد: “مردم نیکاراگوئه به طور متوسط ​​75 پوند لوبیا برای هر نفر در سال مصرف می کنند. اما این مقدار در مزارع بیشتر است، جایی که آنها تولید می شوند و نمی توان یک بشقاب غنی از لوبیا داغ را در هر سفره از دست داد.”