تنها با پیاز قرمز 1401 ماسک صورت ضد لک در منزل درست کنید!

پیاز قرمز یک انتخاب عالی برای تهیه بسیاری از غذاها است، زیرا رنگ متمایز و طعم فوق العاده ای به آن ها می دهد و در عین حال به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن مانند کورستین، فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها برای سلامتی بسیار مفید است.

مجله اسپانیایی holadoctor در این گزارش به بررسی برجسته ترین فواید پیاز قرمز 1401 برای سلامتی می پردازد که شامل مقاومت در برابر تعدادی از بیماری ها، تقویت ایمنی و بهبود هضم می شود.

فواید پیاز قرمز عبارتند از:

1- سرشار از آنتی اکسیدان
پیاز قرمز بیشتر از انواع دیگر پیازها سرشار از آنتی اکسیدان است، زیرا حاوی آنتوسیانین است که رنگ دیگری به آن می دهد که به پیشگیری از بیماری های قلبی و انواع سرطان کمک می کند و همچنین به حفظ حافظه، محافظت از دستگاه ادراری و کاهش سرعت کمک می کند. پیری سلولی

2- کاهش فشار خون
چندین مطالعه حیوانی نشان داد که کورستین موجود در پیاز به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و سایر مطالعات انسانی نیز نتایج مشابهی را نشان داده اند. متخصصان خاطرنشان می کنند که در بین انواع مختلف پیاز، پیاز قرمز بیشترین مقدار کورستین را دارد.

پیاز قرمز

کورستین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود به محافظت از سلول ها در برابر اکسیداسیون و مبارزه با تشکیل تومورهای بدخیم کمک می کند، زیرا گردش خون را تقویت می کند و دارای اثر ضد التهابی و ضد حساسیت است.

پخش ویدئو
3- سطح قند را تنظیم کنید
پیاز قرمز به دلیل داشتن موادی که دارای اثرات کاهنده قند خون است و ترشح شیره پانکراس را تحریک می کند، در تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی موثر است.

4- بهبود هضم
پیاز قرمز به لطف ماده کورستین، هضم غذا را تقویت می کند و به مبارزه با یبوست و جلوگیری از انگل های روده ای کمک می کند. فیبر موجود در پیاز قرمز به هضم غذا کمک می کند و به حفظ سلامت روده کمک می کند. پیاز قرمز حاوی نوعی فیبر محلول به نام الیگو فروکتوز است که باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود.