با روغن کنجد فامیلا شربت سرما خوردگی درست کنید!

اسانس کنجد 1st Pressing از پرس سرد دانه کنجد Sesamum indicum یا کنجد بومی آفریقا و هند بدست می آید که بعداً به آمریکا می رسد.

روغن کنجد فامیلا گیاهانی هستند که اندازه آنها به 1.50 متر می رسد و یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده در جهان هستند که برای 3600 سال هم از نظر دارویی و هم در آشپزخانه استفاده می شود.

اسانس ها برای هزاران سال در فرهنگ های مختلف برای اهداف بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار گرفته اند. کاربردهای اسانس شامل رایحه درمانی، محصولات پاک کننده خانگی، مراقبت از زیبایی شخصی و درمان های طب طبیعی می شود.

امروزه روغن کنجد جزء رایج روغن های ماساژ، محصولات مراقبت از مو، لوازم آرایشی، صابون ها، عطرها و کرم های ضد آفتاب است. روغن کنجد خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد.

متخصصان زیبایی فواید زیادی از استفاده از روغن کنجد یافته اند. اثر ثابت شده ای در احیای پوست دارد و به همین دلیل در درمان های ضد شلی استفاده می شود. روغن کنجد همچنین یک ضد آفتاب طبیعی است زیرا پوست را آبرسانی می کند و به عنوان یک ضد آفتاب در برابر اشعه UVB عمل می کند.

روغن کنجد

یکی از مواد موجود، اسید لینولئیک است، از این رو خاصیت ضد باکتریایی آن دارد. اگر با آب گرم حمام مخلوط شود، از عفونت قارچی جلوگیری می کند.

روغن کنجد خاصیت مرطوب کنندگی دارد، به همین دلیل باید از آن برای درمان مشکلات خشکی استفاده کرد، چون حاوی روی است، به درمان هرگونه تحریک پوستی کمک می کند.

عالی برای بثورات پوشک، بنابراین از استفاده از محصولات بسیار سمی برای نوزادان خودداری می شود

از ظهور علائم کشش جلوگیری می کند، بنابراین در دوران بارداری بسیار توصیه می شود.

پوست را احیا می کند و در درمان های ضد شلی استفاده می شود.

جزئیات تحلیلی معمولی:
مقدار آزاد اسید چرب (% به عنوان اولئیک): حداکثر 0.2%
مقدار پراکسید meq/kg: حداکثر کارخانه 5.0
ضریب شکست در 20 درجه سانتیگراد: 1.472 – 1.476
سلول رنگی Lovibond 5.25 اینچی:  25.0 حداکثر زرد /  2.5 حداکثر قرمز
مقدار ید (کالک): 103 – 116 ارزش صابونی سازی: 188 – 195
ماده غیر صابونی: حداکثر 1.5
نگهداری: در ظرف اصلی در بسته، دور از گرما و نور در دمای اتاق.