بادام درختی دو پوست یک غذای کامل برای بدن است

بادام، از دیرباز به عنوان منبع مواد مغذی ضروری شناخته شده است. امروزه آنها به عنوان یک غذای سالم با محبوبیت روزافزون برای جمعیت عمومی و تولیدکنندگان مورد تقاضا هستند.

مطالعات بر روی ترکیب و خصوصیات درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌های بادام درختی دو پوست نشان داده‌اند که آجیل دارای مواد مغذی بسیاری مانند اسیدهای چرب، لیپیدها، اسیدهای آمینه، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین متابولیت‌های ثانویه است.

با این حال، عوامل متعددی بر کیفیت تغذیه بادام تأثیر می گذارد، از جمله عوامل ژنتیکی و محیطی.

از این رو، تحقیقاتی که اثرات عوامل مختلف بر کیفیت بادام را ارزیابی می‌کردند نیز وارد شدند. در مطالعات اپیدمیولوژیک، مصرف بادام با چندین فواید درمانی و محافظتی برای سلامتی همراه بوده است.

مطالعات بالینی اثرات تعدیل کننده را بر سطح گلوکز، لیپید و اسید اوریک سرم، نقش تنظیمی بر وزن بدن، و اثرات محافظتی در برابر دیابت، چاقی، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی عروقی تایید کرده اند. علاوه بر این، محققان اخیر پتانسیل پری بیوتیکی بادام را نیز تایید کرده اند.

بررسی حاضر با هدف تاکید بر اهمیت بادام به عنوان یک غذای سالم و منبع ترکیبات مفید برای سلامت انسان و ارزیابی عوامل موثر بر کیفیت مغز بادام انجام شد.

پایگاه‌های اطلاعاتی الکترونیکی برای بررسی مقالات منتشر شده قبلی در مورد بادام از نظر اجزاء و پتانسیل‌های زیست فعالی با تمرکز ویژه بر آزمایش‌های بالینی استفاده شد.
کلمات کلیدی: بادام; متابولیت های ثانویه؛ خواص ارتقا دهنده سلامت؛ ترکیب بادام؛ آزمایشات بالینی

بادام درختی دو پوست

بادام یک آجیل مهم بومی آسیای مرکزی است، اما امروزه در سراسر جهان در مناطق آب و هوایی گرم و خشک مدیترانه ای تولید می شود.

امروزه ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده بادام است و پس از آن اسپانیا و استرالیا قرار دارند.

گونه های بادام کشت شده به دلیل عوامل ژنتیکی و اکولوژیکی و همچنین شرایط فرآوری مشخصات شیمیایی متفاوتی از خود نشان می دهند.

مصرف منظم آجیل با اثرات سالمی، به ویژه در برابر بیماری های قلبی متابولیک مرتبط بوده است.

مطالعات اپیدمیولوژیک و کارآزمایی های بالینی اثرات مثبت مصرف آجیل را بر تعداد قابل توجهی از آسیب شناسی ها مانند چاقی، فشار خون بالا، دیابت شیرین و سندرم متابولیک گزارش کرده اند.

علاوه بر این، افرادی که به طور منظم آجیل مصرف می‌کنند، دور کمر کمتر و پروفایل‌های متابولیک بهبود یافته دارند.

مغز بادام، که بخش خوراکی را تشکیل می دهد، دانه ای است که توسط دو لپه بزرگ پوشیده شده توسط پوست قهوه ای رنگ تشکیل شده و توسط یک پوسته خارجی با یک پوسته میانی محافظت می شود.

پس از رسیدن به بلوغ، پوسته باز می شود و دانه به راحتی جدا می شود. بادام حاوی لیپید (حدود 50٪)، پروتئین (حدود 25٪) و کربوهیدرات (حدود 20٪) است و رطوبت کمی دارد و ترکیبات زیست فعال جزئی متنوعی دارد.