میوه خشک انبه سبب خوشمزه شدن غذاها می شود

برخی از خطرات سلامتی میوه خشک انبه وجود دارد که باید در هنگام تغذیه آنها به کودک خود در نظر داشته باشید.

مشکلات سلامتی مرتبط با وزن: میوه های خشک سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز و فروکتوز هستند اندازه کوچک میوه ها می تواند خطر مصرف بیش از حد را افزایش دهد. مصرف بیش از حد قند، در دراز مدت، با چندین نگرانی سلامتی مانند چاقی همراه است.

میوه های شیرین شده: برخی از میوه های کامل مانند سیب، آناناس، توت فرنگی و توت سیاه نیز برای تشکیل میوه های خشک فرآوری می شوند. این میوه ها در محلول قند نگهداری می شوند و به همین دلیل به آنها “آب نبات” نیز می گویند.

نوزادان باید وعده های کمتری از میوه های شیرین مصرف کنند که اغلب با میوه های خشک معمولی اشتباه گرفته می شود مصرف میوه های شیرین را به بیش از یک تا دو وعده در هفته محدود کنید. مصرف بیش از حد می تواند منجر به مشکلات دندانی در نوزادان شود.

همچنین، نوزادان ممکن است به طعم شیرین عادت کنند و از خوردن میوه های تازه امتناع کنند.

انجیر خشک

اختلالات گوارشی: میوه های خشک سرشار از فیبر غذایی هستند. بنابراین، اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ، گاز، یبوست یا حتی اسهال شود.

آلرژی: میوه های خشک اغلب با کمک سولفیت ها حفظ می شوند سولفیت ها افزودنی های غذایی تنظیم شده ای هستند که برای حفظ رنگ برخی از میوه های خشک مانند کشمش استفاده می شوند. سولفیت ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند.

بنابراین هنگام خرید میوه های خشک برچسب را بررسی کنید. میوه های خشکی را خریداری کنید که به رنگ قهوه ای یا خاکستری هستند و ترجیحا ارگانیک هستند.

میوه های خشک که به طور نامناسب نگهداری می شوند می توانند در معرض آلودگی قارچ هایی مانند آلترناریا، پنی سیلیوم و آسپرژیلوس قرار گیرند.

این قارچ ها می توانند مایکوتوکسین ها را آزاد کنند که مضر و حتی کشنده هستند تاریخ بسته بندی یک بسته میوه خشک را بررسی کنید و همچنین آنها را از فروشندگان مطمئن خریداری کنید.